
Sloop tennishal voorlopig van de baan
Algemeen 1.396 keer gelezenWaddinxveen - Sloop van de tennishal op sportpark De Sniep is voorlopig van de baan. De gemeente wil zelfs 77.000 euro investeren in een nieuwe sportvloer en in sport- en spelmaterialen. De komende vijf jaar zal de tennishal gewoon worden verhuurd, door de gemeente.
Sinds 1 september 2021 is de gemeente de eigenaar van de tennishal op sportpark De Sniep. De voormalige eigenaar van de tennishal liet de gemeente destijds weten dat er een koper was voor de hal. De eigenaar moest dit laten weten omdat de gemeente Waddinxveen het eerste recht had om de hal te kopen. Tijdens een besloten raadsvergadering op 8 juli 2021 besloot de gemeenteraad unaniem om gebruik te maken van dit eerste recht van koop.
Met de aankoop van de tennishal aan de Sniepweg heeft de raad het college de opdracht gegeven om met een advies te komen over het gebruik van de tennishal. Eventuele kosten zouden gedekt moeten worden door extra inkomsten uit verhuur, is toen gezegd. Om de verouderde tennishal de komende vijf jaar nog in te kunnen zetten als sportaccommodatie (om zo ook de druk op de overige binnensportlocaties te verminderen) moet wel de vloer worden vernieuwd.













