Wolter in de landelijke campagne 'Door de ogen van'.
Wolter in de landelijke campagne 'Door de ogen van'. Foto: Stijn Rompa

Waddinxvener maakt deel uit van winnende campagne

Algemeen 468 keer gelezen

Lissabon/Waddinxveen - De European Excellence Awards, waarbij prijzen worden uitgereikt aan toonaangevende reclame- en communicatiecampagnes, kregen dit jaar een Waddinxveens tintje.

Begin deze maand won 'Door de ogen van' de titel 'Beste campagne van de Benelux en Frankrijk'. Hierin doet onder anderen Wolter uit Waddinxveen zijn verhaal over zijn visuele beperking. De campagne is een initiatief van het fonds Bartiméus dat zich inzet voor mensen in Nederland die slechtziend of blind zijn. Communicatieadviseur Ingrid den Hertog van Bartiméus: "Prachtig nieuws dat op Europees niveau deze campagne voor meer bewustwording over leven met een visuele beperking aandacht en erkenning krijgt." Wolter heeft Retinitis Pigmentosa (RP) waardoor zijn perifere zicht steeds slechter wordt. Hij houdt er rekening mee dat hij in de toekomst blind kan worden. Desondanks staat hij positief in het leven. "Alles moet tegenwoordig perfect zijn. Ik wil mijn kinderen laten zien dat je met een handicap ook gelukkig kunt zijn", zei hij in een eerder interview.