Gouwebad De Sniep 2.0 komt op een andere plek te staan.
Gouwebad De Sniep 2.0 komt op een andere plek te staan.

Nieuw zwembad komt op andere plek te staan

Algemeen 2.902 keer gelezen

Waddinxveen – Het nieuwe zwembad komt wel op sportpark De Sniep, maar op een andere plek dan waar het huidige Gouwebad is te vinden. Dat heeft het college in de commissie van deze week week gemeld aan de gemeenteraad.

“Het is niet de bedoeling dat we het oude zwembad afbreken en op die plek een nieuw zwembad neerzetten”, zei wethouder Brigitte Leferink. “Tijdens de bouw van het nieuwe zwembad moet het oude in bedrijf blijven.” Op welke plek het nieuwe zwembad, dat er in 2030 moet staan, precies wordt gebouwd is nog niet bekend. Dat hangt ook af van de wensen en het toekomstperspectief van de andere gebruikers van het sportpark. De gemeente gaat de komende periode in gesprek met die partijen. “Van Korbis weten we wat ze willen, maar van andere gebruikers nog niet”, aldus Leferink. Korfbalvereniging Korbis heeft gevraagd om nieuwe kunstgrasvelden. De club wil zelf graag het clubgebouw verduurzamen, maar wacht op duidelijkheid over de nieuwe indeling van het sportpark. Leferink verwacht in juni met een raadsvoorstel over het zwembad en de herindeling van sportpark De Sniep naar de gemeenteraad te komen. De raad sprak al eerder zijn voorkeur uit voor een nieuw zwembad met een wedstrijd- en een doelgroepenbassin. Aan het nieuwe zwembad hangt een fors prijskaartje van een kleine 22 miljoen euro.

Uit de krant