Vlnr: Wilfred Pouleijn (BDUMedia), Erhard Soeterbroek (Telstar Mediagroep), Kees Reinders (DPG Media), Matthijs Malipaard (Rodi Media) en Bas Stikkelorum (DPG Media)
Vlnr: Wilfred Pouleijn (BDUMedia), Erhard Soeterbroek (Telstar Mediagroep), Kees Reinders (DPG Media), Matthijs Malipaard (Rodi Media) en Bas Stikkelorum (DPG Media) Foto: pr

Huis-aan-huisuitgeverijen beginnen gezamenlijk platform

Zakelijk 454 keer gelezen

Regio - AdLocal is de naam van een nieuw gezamenlijk platform bestaande uit uitgeverijen van huis-aan-huiskranten. Het is opgericht om de dalende omzet-trend bij huis-aan-huisbladen tegen te gaan en bestaat uit 37 uitgevers. Samen brengen ze wekelijks ruim 200 kranten in Nederland uit in een oplage van meer dan zes miljoen exemplaren. 

Door deze samenwerking wordt de kracht van huis-aan-huisbladen benadrukt, die ruim 80 procent van de mensen bereikt. De uitgevers geven adverteerders inzichten over de toegevoegde waarde van lokale media en zorgen ervoor dat huis-aan-huiskranten hun belangrijke positie binnen de samenleving blijven vervullen. 

Op adlocal.nl vinden adverteerders op één plek alle ins en outs over dit lokale medium en het aanbod van titels. AdLocal maakt de informatie inzichtelijk met een selectietool, waarmee adverteerders direct aan de slag kunnen. 

In de kaart van Nederland kunnen alle bij AdLocal aangesloten titels eenvoudig worden geselecteerd en kan direct een offerte aangevraagd worden.

Het initiatief voor AdLocal is genomen door vier uitgevers: Telstar Mediagroep, Rodi Media, BDUMedia en DPG Media.