Logo hartvanwaddinxveen.nl

Reclame rondom Sleutelkwartier niet gewaardeerd

  •   193 keer gelezen

Waddinxveen - De opzichtige aankleding rondom de ideeënfabriek voor het zogenoemde Sleutelkwartier, het SK-lab, is niet bij iedereen in goede aarde gevallen. De fractie van het CDA noemt de reclame-uitingen die met deze campagne gepaard gaan 'schreeuwerig en geldverkwistend'.

Eind maart werd het SK-lab geopend in het pand waar voorheen de ABN-Amro gevestigd was. Met opzichtige letters en verlichting werden inwoners, ondernemers en/of ontwikkelaars 'gelokt' om naar het laboratorium te komen met plannen of om ter plaatse wat te bedenken voor de invulling van het Sleutelkwartier: het gebied tussen de hefbrug en het spoor. De fractie van het CDA was niet zo gecharmeerd van de aanpak van de gemeente, vreest voor de verkeersveiligheid in de buurt en liet dit in een brief weten. De gemeente meent dat de ambitie om samenhang en eenheid in dit gebied te realiseren met ook meer levendigheid en beleving, juist bereikt kan worden met een overkoepelende gebiedspromotie voor het hele gebied en zegt daarnaast geen concrete melding te hebben ontvangen over verkeersveiligheid. Volgens wethouder Kirsten Schippers is de ledverlichting inmiddels wel wat gedimd en wordt een vergunning aangevraagd voor een billboard die er permanent komt te staan.

Meer berichten